سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی و چاپ و هدایای تبلیغاتی

طراحی بروشور تبلیغاتی 

طراحی بروشور یکی از روشهای سنتی بازاریابی و تبلیغات است که با تغییر بازار هنوز کاربردهای موثر خود را دارد. بروشورها ابزارهایی آفلاین برای معرفی و بازاریابی کسب و کارها، خدمات یا محصولات هستند.

برای تولید بروشورهای حرفه‌ای نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید با رعایت آنها اقدام به طراحی بروشور تبلیغاتی کرد تا نتایج و تاثیرات خوبی برای کسب و کارها به همراه داشته باشند. بطور کلی بروشور ها یا جنبه بازاریابی و تبلیغاتی دارند و یا برای راهنمایی و آموزش موضوعی تهیه می شوند. کاربرد و اهمیت بروشورها با موضوع بازاریابی و تبلیغات ارجح تر بوده که به همین دلیل در این مقاله به آن پرداخته ایم.

طراحی بروشور تبلیغاتی

بروشور چیست؟

بروشور شامل اطلاعات کسب و کارها، خدمات یا محصولات در قالب صفحات کاغذی تا شده است. بروشور کارکردی مشابه کاتالوگ دارند اما بصورت مختصر شده با هدف ارائه اطلاعات به مشتریان و ترغیب مخاطب به خرید محصولات یا خدمات می باشد. بروشورها ابزارهایی موثر در بازاریابی فیزیکی و فروش ملموس هستند. این ابزارها در درجه اول اسنادی تبلیغاتی هستند که برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات، خدمات و اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه استفاده می‌شوند.

بروشور تبلیغاتی با چه کاربردها و اهدافی تولید می شوند؟

بروشور تبلیغاتی با یک هدف اصلی و چند منظور کلی طراحی و تولید می شود. هدف اصلی از طراحی بروشور تبلیغاتی افزایش اطلاعات مخاطبان در مورد یک کسب و کار یا محصول است. اما اهداف کلی از ارائه بروشور شامل بازاریابی، تبلیغات، شناسایی و معرفی به جامعه هدف و آموزش موضوعی به مخاطبان است.

اهداف اصلی بروشورها گسترش درک و افزایش اطلاعات خواننده از یک موضوع خاص است. ارائه این اطلاعات توسط بروشور در نهایت موجب معرفی یا تبلیغ یک کسب‌وکار یا محصول می‌شود.

مزایای بروشور ها برای کسب و کارها:

طراحی بروشور تبلیغاتی مزایای متعددی برای کسب و کارها به همراه دارد.

بروشورها به شکلی مختصر حامل اطلاعات جامعی از کسب و کارها، محصولات یا خدمات هستند.

جذابیت بصری بروشورها باعث می شود اطلاعات ارائه شده در ذهن مخاطب ماندگار باشد.

بروشورها ابزاری فیزیکی برای بازاریابی هستند که تاثیر بیشتری بروی مخاطب هدف دارند.

انتشار بروشور باعث اعتبار خدمات یا محصولات شما و اعتماد جامعه هدف می شود.

بروشورها ابزاری مقرون به صرفه نسبت به سایر روشهای تبلیغات هستند.

چاپ بروشور

https://nozhic.com/product/print-brochure/ 

طراحی بروشور چه اهمیتی برای کسب‌وکارها دارد؟

بروشور یک ابزار بازاریابی موثر بوده که توسط بسیاری از شرکتها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت طراحی بروشور تبلیغاتی به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر به شرح زیر است:

 جلب توجه بیشتر: سازمان‌ها بر روی طراحی حرفه ای و جذاب بروشور تمرکز دارند. از آنجایی که ابزارهای تبلیغاتی ملموس تاثیر ماندگار تری دارند، یک بروشور کمک می کند مخاطبان محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را در اوقات فراغت بررسی کنند.

تسریع در خرید آفلاین و آنلاین: بروشورها هم مثل کاتالوگ ها می توانند در فضای آنلاین منتشر شده و بازاریابی دیجیتال را به ارمغان بیاورند.

تکمیل کانال‌های بازاریابی: با اینکه بازاریابی دیجیتال تاثیرات بسیار خوبی برای کسب و کارها دارد اما همچنان استفاده از بروشورها بعنوان کانال های مکمل نیاز می شود.

 نکات مهم در طراحی بروشور تبلیغاتی

برای طراحی بروشورها به نکات و الزاماتی باید توجه داشت. از موارد مهمی که باید در طراحی بروشور تبلیغاتی رعایت شود شامل:

فونت زیبا و خوانا: متن خوانا و استفاده از فونت زیبا می‌تواند بر روی نحوه خوانش اطلاعات موجود در محتوای یک بروشور توسط کاربران تاثیر گذار باشد.

عکس‌های باکیفیت: استفاده از عکسهای با وضوح بالا می‌تواند یک بروشور را از نظر بصری لذت‌بخش کرده حس اعتماد را در بیننده ایجاد کند. در یک بروشور عکسها باید با رزولوشن 300 دی پی آی استفاده شوند و توضیحی تصویری برای نوشته ها باشند.

صفحه آرایی مناسب: صفحه آرایی جذاب بروشور تبلیغاتی می‌تواند منجر به معرفی عالی یک کسب‌وکار شود. بروشورها می‌توانند دید مخاطب را افزایش دهند و اینکار باید با گرافیک جذاب انجام شود.

استفاده از یونیفورم برای صفحات: وجود یونیفورم نشان از برنامه‌ریزی و نظم در مدیریت صفحات داشته و هویت بصری بروشور را نشان می‌دهد.

استفاده از کد رنگ‌های استاندارد: رنگ‌ها می‌توانند موجب ایجاد ایده‌ها، انتقال پیام‌ها، برانگیختن علاقه و احساسات خاص شوند. برای نسخه های چاپی بروشور باید به رنگهای استاندارد CMYK در طراحی توجه داشت.

رعایت استانداردهای چاپ: برای طراحی بروشور باید استاندارهای چاپ به لحاظ انتخاب رنگ، سایز کاغذ، خطوط تا و برش، فاصله ی اطلاعات تا خط تا و برش را رعایت کرد.

 چه اطلاعاتی در بروشور محصولات درج می‌شود؟

بروشور از طریق بازاریابی آفلاین و آنلاین کمک کند تا مشتریان جدیدی جذب کنید. برای بازاریابی و تبلیغات از طریق بروشور باید اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه کنید. اطلاعاتی که در یک بروشور تبلیغاتی درج می شود شامل:

لوگوی برند: لوگو مهمترین عنصر طراحی هر نوع تبلیغاتی است. لوگو نشان دهنده شخصیت و معرف هر کسب و کاری است که در طراحی بروشور تبلیغاتی هم بسیار الزام آور است.

اطلاعات متنی محصولات یا خدمات: توضیحات بروشور نباید پیچیده باشد. اطلاعات ارائه شده باید به گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند به سرعت درک کنند. برای این منظور باید قبل از طراحی متن های اصولی، خوانا و مختصر تهیه شود.

استفاده از تصاویر باکیفیت و متقاعد کننده: عکسها ابزارهایی بصری و جذاب در تبلیغات مختلف هستند. برای تاثیرگذاری بیشتر بروشور باید از عکسهای با کیفیت و واقعی استفاده کنید. عکسهایی حرفه ای که جزئیات بالا داشته که کمک می کند مخاطب اعتماد بیشتری به برند و کسب و کارتان کند.

شعار تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی یکی از فاکتورهای مهم برای بازاریابی و فروش محصولات است. اسلوگان یا شعار کمک می کند پیام  کسب و کارها به شکلی خلاصه و قابل درک به مخاطب منتقل شود.

اطلاعات تماس: استفاده از اطلاعات تماس یکی از نکات مهم در طراحی بروشور تبلیغاتی است. درج اطلاعات تماس ضمن ایجاد ارتباط بین کسب و کار و مخاطب باعث اعتمادسازی خواهد شد. تلفن، آدرس ایمیل و وب سایت، آدرس پستی و گاهی اوقات آیدی شبکه‌های اجتماعی از جمله موارد قابل درج در بروشورها است. محل درج اطلاعات تماس معمولا آخرین صفحه بروشور است.

 طراحی بروشور تبلیغاتی

 انتخاب سایز مناسب بروشور و تاثیر آن در هزینه چاپ

انتخاب سایز مناسب برای طراحی بروشور تبلیغاتی یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در هزینه چاپ آن است. اینکه یک کسب‌وکار باید از چه سایزی از بروشور استفاده کند تا حد زیادی به محتوای بروشور، مکان و نحوه توزیع آن بستگی دارد. از محبوب‌ترین سایزهای بروشور A5  و پالتویی است که بسته به حجم اطلاعات 2 لت تا چندین لت خواهند داشت. کیفیت و گرماژ کاغذ، نوع پوشش بروشور و استفاده از تکنیک های چاپ موارد دیگر تاثیرگذار در هزینه چاپ است.

طراحی بروشور تبلیغاتی

 بروشور تبلیغاتی حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی بروشور حرفه‌ای به لحاظ تبلیغاتی می‌تواند منجر به افزایش فروش و سود بیشتر شود. صرف نظر از کاربرد بروشورها، نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام طراحی در نظر گرفته شود تا یک بروشور به ابزاری تاثیرگذار تبدیل شود. این عناصر شامل موارد زیر هستند:

هدف: هدف و استراتژی بروشور باید قبل از طراحی آن مشخص شود.

استفاده از هویت بصری: طراحی بروشور باید با توجه به هویت بصری هر کسب و کاری انجام شود. استفاده از لوگو، رنگ سازمانی، عکسهای اختصاصی و درج اطلاعات تماس بسیار مهم است.

توجه به مخاطب: اطلاعات و محتوای بروشور باید با توجه به نیاز مخاطبان تهیه شود. این امر با تحقیق، اطلاعات کلیدی، نمودارها یا سفارشی‌سازی مطالب ایجاد می‌شود. هر چه اطلاعات مفید تری به بروشور تبلیغاتی تزریق شود تاثیر بیشتری بروی مخاطبان بالقوه داشته و احتمال خرید آنها نیز بیشتر خواهد شد.

نحوه ارائه بروشور: در طراحی بروشور تبلیغاتی به نحوه ی انتشار(آنلاین یا آفلاین) و ارائه به مخاطبان باید توجه شود.

خلاقیت و طراحی: عناصر بصری بروشور بسیار تاثیرگذار بوده و لازم است با طراحی گرافیک اختصاصی به افزایش جذابیت بصری تبلیغات کمک کنید.

عناوین: عناوین و تیترها بروشور بسیار مهم هستند و بهتر است با استفاده از طراحی حروف برجسته شوند.

محتوای اصلی: محتوای متن بروشور باید به زبانی ساده و روان ارائه شود. محتوا باید اطلاعات خواننده را در زمینه محصول یا خدمات کسب و کار افزایش دهد. به عنوان مثال به جای پوشش تمامی اطلاعات، در خصوص 3 نکته کلیدی صحبت کند. در صورت طولانی بودن داده‌ها از اینفوگرافیک یا نمودار نیز استفاده شود.

ارزشمند کردن بروشور: این امر با تحقیق، اطلاعات کلیدی، نمودارها یا سفارشی‌سازی مطالب ایجاد می‌شود. هر چه اطلاعات مفید تری به بروشور تبلیغاتی تزریق شود تاثیر بیشتری بروی مخاطبان بالقوه داشته و احتمال خرید آنها نیز بیشتر خواهد شد.