سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی و چاپ و هدایای تبلیغاتی

نظر

انواع کارت ویزیت 

در زیر به شرح انواع کارت ویزیت و انواع جنس‌های (مواد اولیه) مورد استفاده در صنعت چاپ ویزیت می‌پردازیم:

انواع مدل‌های چاپ کارت ویزیت 

استفاده از یک کارت ویزیت ایده آل در روابط اجتماعی و کسب و کارها بسیار مهم است .کارت ویزیت‌ها با توجه به ابعاد و فضای کوچک خود، معرف هویت سازمانی و برند شما هستند و می‌توانند متناسب با اهداف سازمان دارای نوع چاپ و قیمت متفاوت باشد. از جمله انواع کارت ویزیت که می‌توان به آن اشاره کرد عبارتند از: 

کارت ویزیت فانتزی، چاپ کارت ویزیت مربعی، کارت ویزیت شیشه‌ای ، کارت ویزیت pvc، کارت ویزیت فوری، چاپ کارت ویزیت ارزان، کارت ویزیت خلاقانه، کارت ویزیت لاکچری و کارت ویزیت سه بعدی. قابل ذکر است که  جنس کارت ویزیت، رنگ، فونت، طرح و سایز علاوه بر این که به طور غیر مستقیم تاثیری قوی بر مخاطب می‌گذارد موجب تفاوت قیمت نیز می‌شود.

کارت ویزیت

انواع اجناس مورد استفاده در چاپ کار ویزیت  

در چاپ کارت ویزیت متریال‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد: 

• کارت ویزیت کتان آلمان (بافت دار): از خصوصیات این متریال می‌توان به سبکی، استحکام، زیبایی، انعطاف‌پذیری و... اشاره کرد. قیمت این نوع مقوا نسبت به موارد دیگر اندکی بیشتر است. 

• کارت ویزیت لمینت مات: از خصوصیات این کارت ویزیت می‌توان به استقامت زیاد در برابر تا خوردگی و شکستن اشاره کرد. کارت ویزیت لمینت مات با استفاده از گلاسه 300 گرم که به وسیله سلفون مات میکرون بالا در هر دو طرف روکش می‌شود ساخته می‌شود و تنها فرق آن با لمینت براق روکش ماتی است که روی آن کشیده می‌شود. 

• کارت ویزیت سلفون مات: کارت ویزیت سلفون مات با روکش سلفون ماتی که بر روی آن کشیده می شود پوشانده شده و سطحی یک دست مات به کارت می‌دهد. این نوع کارت از قیمت مناسبی برخوردار است و برای تیراژ بالا اقتصادی و مناسب است. 

• کارت ویزیت کهلر(بافت دار): این کارت ویزیت دارای بافت ریز و ظریف است. بافت‌ها موجود در این کارت‌ها بسته به نوع کاغذ کتان متغیر است. در کاغذ کتان شیارهای عمودی یا افقی یا هر دو دیده می‌شود که این شیارها و بافت‌های ریز زیبایی ویژه‌ای به کارهای چاپی و مخصوصا کارت‌های ویزیت می‌دهد. 

• کارت ویزیت گلاسه: همان طور که از نام این نوع کارت ویزیت مشخص است، این نوع کارت ویزیت‌ها بر روی کاغذ کلاسه 300 گرمی چاپ می‌شوند و پرکاربرد‌ترین نوع کارت ویزیت در ایران است. این کارت ویزیت‌ها به صورت تک رو و یا دو رو چاپ شده و با سلفون روی آن را می‌پوشانند. 

• کارت ویزیت سلفون مات مخملی: پوشش سلفون مخملی علاوه بر ویژگی‌های سلفون‌های معمولی مثل افزایش مقاومت در برابر رطوبت و پارگی، مانند سلفون مات بسیار زیبا بوده، بازتاب نور کمی دارد و اثر انگشت کمتری را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این موارد حس لمس بسیار خاص و مخمل گونه‌ای را برای مخاطب ایجاد می‌کند. این پوشش برای کارت ویزیت‌هایی با طراحی خاص و لوکس با رنگ‌های تیره و کلاسیک بسیار مناسب و چشمگیر است. 

• کارت ویزیت سلفون براق: یکی از محصولات ارزان و اقتصادی به حساب می‌آید. این کارت به لحاظ قیمت مناسب آن بهترین انتخاب جهت چاپ در تیراژهای بالا است. این نوع کارت ویزیت به وسیله سلفون براق روکش می‌شود که علاوه بر ایجاد رویه‌ای براق، استحکام بیشتری به کارت می‌دهد و از پاره شدن آن جلوگیری می‌کند. 

• کارت ویزیت طلا کارت دورگرد: این نوع کارت ویزیت فانتزی شیک و متفاوت است. یکی از دلایل جذابیت این نوع کارت ویزیت وجود بخش‌های طلاکوب در قسمت‌های از کارت است. این محصول بر روی کاغذ کلاسه 300 گرمی چاپ شده و با روکش پلاستیکی و ضخیم لمینیت براق پوشانده می‌شود. 

• کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب دورگرد: در این نوع کارت از مقوای گلاسه 600 گرم که با سلفون 25 میکرون حرارتی مات پوشانده شده است استفاده می‌شود. 

• کارت ویزیت لمینت برجسته دورگرد: در این نوع کارت از کاغذ مرغوب و با ‌استحکام استفاده کرده و همچنین تکنیک چاپ خاص یووی موضعی به‌کار می‌رود. استحکام زیاد و ماندگاری در کنار قیمت مناسب، با امکان یووی موضعی ( براق‌ شدن بخش‌هایی از کارت در هر دو سمت) از ویژگی‌های خاص این چاپ کارت ویزیت است. 

• کارت ویزیت لیبل ویزیتی: لیبل ویزیتی یا همان کارت ویزیت لیبلی یکی از انواع کارت ویزیت یا لیبل‌ها است که در سایز کارت ویزیت طراحی می‌شود و به چاپ می‌رسد. تفاوت عمده لیبل ویزیتی با سایر کارت ویزیت‌ها در ویژگی برچسب‌دار بودن آن است که این امکان را در اختیار تبلیغ کننده قرار می‌دهد که لیبل خود را بر روی سطوح مختلف بچسباند و به نوعی تبلیغات خود را گسترش دهد.

https://nozhic.com/product-category/office-printing/business-card/

• کارت ویزیت کتان: این نوع کارت ویزیت قطعا در دسته کارت ویزیت خاص و فانتزی (به خاطر جنس کاغذ مورد استفاده) جای می‌گیرد. نوع بافت کاغذ استفاده شده در کارت ویزیت کتان، چه به لحاظ بصری و چه به لحاظ لمس و در دست گرفتن کارت جذابیت و برتری خاصی به این محصول داده است. 

• کارت ویزیت یو وی گلاسه: این کارت  بر روی کاغذ گلاسه  چاپ شده و یک لایه UV بصورت روکش روی آن قرار می‌گیرد. این کارت به عنوان کارت دو رو معمولی و ارزان در بازار چاپ مطرح است و جهت تیراژهای بالا مقرون به صرفه است. 

• کارت ویزیت سلفون مات موضعی دورگرد: یووی موضعی احتمال خطا تا 2 میلیمتر را دارد و برای نوشته‌ها و لوگوهای پیچیده توصیه نمی‌شود.  

• کارت ویزیت سلفون مات طلاکوب دورگرد: جنس مورد استفاده در این کارت گلاسه 300 گرم است به همراه روکش سلفمون مات که برخی از قسمت‌های آن طلاکوب می‌شود. در این کارت از فونت‌های ریز ونازک نمی‌توان استفاده کرد. 

• کارت ویزیت سلفون مخملی طلاکوب دورگرد: این کارت تمام خصوصیات کارت ویزیت سلفون مات طلاکوب دورگرد را دارا است و تنها تفاوت این دو با هم در نوع سلفون مورد استفاده است. 

• کارت ویزیت سلفون مخملی موضعی دورگرد: جنس مورد استفاده در این کارت گلاسه 300 گرمی است همراه با روکش سلفون مخملی که قسمت‌های از آن یو وی موضعی شده و برجسته و براق است. 

• کارت ویزیت سلفون مخملی(دورگرد سایز6 در 9وسایز 8.5*4.8 بدون دورگرد): یک کارت ویزیت سلفون را در نظر بگیرید با این تفاوت که سلفون آن حالت مخملی دارد. البته که جنس مخملین و زیبای سطح کارت منظره و ظاهر چاپ را هم تحت تاثر قرار می دهد. 

قابل ذکر است که برای چاپ کارت ویزیت از انواع کاغذهای گلاسه (مات – براق )، کتان، فابریانو، کارتی و PVC استفاده می‌کنند. که گرماژ کاغذها مورد استفاده در کارت ویزیت عبارتند از: 

• 250 گرمی 

• 300 گرمی 

• 350 گرمی

برخی ممکن است بگویند که کارت ها به سادگی به عنوان ابزاری عمل می‌کنند تا مطمئن شویم مشتریان بالقوه یا فعلی ما اطلاعات تماس لازم ما را دارند، اما این فقط نوک کوه یخ است. کارت‌های ویزیت در سطح وسیع‌تری نشان‌دهنده شرکت، نظام ارزشی و شخصیت آن‌ها از طریق رنگ‌ها، لوگوها، الگوهای طراحی و اطلاعات خاص است. کارت ویزیت حرفه ای به ما کمک می‌کند تا توجه به سمت ما جلب شود و کسب و کار خود را به طور حرفه‌ای ارائه دهیم. در اصل کارت ویزیت جزو ابزارهایی هستند که هویت برند ما را حمل می‌کنند و برای استعلام قیمت طراحی و چاپ کارت ویزیت آنلاین می‌توانید به سامانه چاپ آنلاین نوژیک مراجعه فرمایید. این مجموعه با بهره‌گیری از بروزترین دستگاه چاپ دیجیتال و دستگاه چاپ افست می‌تواند کارت ویزیتی مناسب با کسب و کار شما با هر نوع متریال و قیمت مناسب  را در اسرع وقت و با بهترین کیفیت تحویل دهد. همچنین در مجموعه نوژیک امکان سفارش کارت ویزیت به صورت آنلاین وجود دارد.